ŠKOLSKO UČENJE - složena psihička aktivnost kojom učenik stječe nekim programom propisano znanje;
UČENJE – sastoji se u usvajanju smislenog gradiva i u stjecanju psihičkih i psihomotornih vještina i navika;
- psihička aktivnost, racionalna organizacija učenja i u prvom redu psihološki problem;
- treba ga riješiti postavljajući dva osnovna pitanja:
1. KAKO organizirati učenje da uz najmanje truda i vremena se što više toga nauči i to znanje što dulje zadrži;
2. KAKO naučiti da naučeni materijal ne bude “mrtvi materijal”
FAKTORI: - pedagoške sposobnosti nastavnika, te 3 velike skupine faktora:
- one koji zavise od onoga koji uči;
- one koji zavise od okolnih prilika u kojima se uči;
- one koji zavise od pomagala i tehnika uč.;
Svatko na temelju vlastitog iskustva zna da nešto puno brže i bolje nauči ako se voljno KONCENTRIRAMO (saberemo) – NAVIKA KONCENTRACIJE U RADU
USPJEŠNO UČENJE:
- INTERES ( s lakoćom pamtimo ono što nas zanima, privlači, veseli; on nam smanjuje zamor)
- IZBOR PREDMETA( prema našim sklonostima i sposobnostima – svaki rad kojem ne vidimo smisao i ne znamo smisao, ne zanima nas i težak je rad, rezultati su slabi;)
- psihičkom pripremom može se pobuditi zanimanje i prema onim predmetima koji nas na prvi pogled ne interesiraju, a SREDSTVO za to je JASNO postavljanje CILJA i pronalaženje SMISLA;
- POZITIVNE EMOCIJE– uvjerenje u uspjeh, sigurnost da ćemo započeto gradivo uspješno savladati, pomisao na zadovoljstvo koje ćemo imati kada dobijemo dobru ocjenu i sl.; treba se čuvati loših AUTOSUGESTIJA (malodušnosti, straha, sumnje u uspjeh, dojam da ne možemo;)
- SISTEMATSKA KONTROLA (MEHANIČKO – bez razumijevanja, SMISLENO učenje- jedino ono ima vrijednost)
- VANJSKI ČINIOCI
- TEHNIKE I POMAGALA: PLAN – dobro ga je izvjesiti na vidljivo mjesto kako bi djelovalo na našu savjest i u nama razvijao AUTODISCIPLINU i RED
- METODE:
- GLOBALNA – ućenje većih cjelina namah;
- FRAGMENTALNA –učenje dio po dio;
- SLOŽENA– kombinacija prethodne dvije;
Kao i u svakom poslu tako i kod učenja radni uspjeh je u zakonitom odnosu prema:
TRAJANJU I TEMPU UČENJA-RADA:
- npr. početna faza učenja je sporija i s najmanje učinkovitosti – poslije UVODNOG ugrijavanja efekt se povećava do max., a onda zbog umora rezultati se smanjuju ( u mahu ne učiti više od 1-2 sata)
PONAVLJANJE
- način- odlučna važnost vremenskog razmaka među sukcesivnim ponavljanjem;
- sam proces pamćenja ne dostiže svoj max. neposredno nakon samog učenja, nego kasnije;
- na dva načina: 1. ponovno čitati sam tekst iz knjige
2. samostalno obnavljanje gradiva bez pomoći;
ZABORAVLJANJE - s početka brže pa sve sporije ( u početku zaboravljamo relativno više nego kasnije u istom razdoblju; prvo ponavljanje nakon 4 dana, 10, 30 i 80 dana)
INDIVIDUALNO UČENJE: tempo rada je određen osobinama onoga koji uči;
KOLEKTIVNO UČENJE:
- mogu se lakše savladati teže partije;
- može se osvijetliti i prodiskutirati gradivo;
- diskusija i uzajamno ispitivanje pozitivno djeluju na bistrenje pojmova i na vještinu jezičnog oblikovanja stečenih znanja;
- konačno: rad u kružoku daje mogućnost svakom učeniku da omjeri svoje znanje sa svojim kolegama;
- pobuđuje natjecanje i radni elan;
L. Kulaš-Jutrović, prof.
« Svibanj 2027 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Učenicima, učiteljim... |
Sigurnost i zaštita ... |
Kazališta u Rijeci |
> Hrvatsko narodno kaz... |
> Gradsko kazalište lu... |
> Hrvatski kulturni do... |
> Kulturni centar Kalv... |
Muzeji u Rijeci |
> Muzej grada Rijeke |
> Muzej moderne i suvr... |
> Prirodoslovni muzej ... |
> Pomorski i povijesni... |
> Peek & Poke - Retro ... |
> Državni arhiv u Rijeci |
Galerije u Rijeci |
e-časopisi |