preskoči na sadržaj

Osnovna škola Turnić Rijeka

Login
Tražilica
e-Dnevnik

Kalendar
« Travanj 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Grad Rijeka

Anketa
Vaš omiljen predmet je:

















Carnet
Novosti i press kutak :: Novosti :: Vijesti
20.04.2018. 13:17
Objavljen Priručnik za primjenu i izradu e-Škole scenarija poučavanja
Osposobljavanje nastavnika i sustavna edukacija za korištenje tehnologije u obrazovanju jedan je od najvažnijih zadataka pilot projekta "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola" kojeg provodi Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET.

18.04.2018. 13:36
CARNET uživo prenosi predavanje o medijskoj pismenosti i lažnim vijestima
Predavanje i radionicu pod nazivom “Zašto je važna (novo)medijska pismenost: primjer lažnih vijesti”, koja se u četvrtak, 19. travnja 2018. godine, od 11 sati i 25 minuta održava u Osijeku, može se uživo pratiti na CARNET-ovoj platformi Meduza.

09.04.2018. 09:34
CARNET dovodi više od 300 inovativnih ravnatelja i profesora u Zadar
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET u suradnji sa Sveučilištem u Zadru organizira 10. i 11. travnja peti po redu skup Suvremene tehnologije u obrazovanju – STO 2018

06.04.2018. 11:09
Webinar: Osnove Robotskog kazališta lutaka i izrada scenarija za predstavu
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET organizira webinar namijenjen odgojno-obrazovnim djelatnicima osnovnih i srednjih škola na kojem će imati priliku naučiti osnove i mogućnosti Robotskog kazališta lutaka i kako izraditi scenarij za predstavu. 

05.04.2018. 08:59
CARNET uživo prenosi predavanja na "10 dana astronomije"
Devetu godinu zaredom astronomsko društvo "Kumova Slama" organizira manifestaciju "10 dana astronomije" koja se održava od 13. do 22. travnja 2018. godine u Daruvaru, a ovaj put tema će biti virtualna astronomija. 

23.03.2018. 09:23
OŠ Rovišće dobila učionicu budućnosti
Učionica budućnosti otvorena je u osnovnoj školi Rovišće, u istoimenom mjestu pored Bjelovara, zahvaljujući zajedničkoj akciji Microsofta Hrvatska, Hrvatske akademske i istraživačke mreže - CARNET i Storm Computersa, uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja. Zajedničkim naporima OŠ Rovišće dobila je digitalnu učionicu opremljenu vrhunskom tehnologijom; Učionica je opremljena s 30 tableta s tipkovnicom, jednom pametnom pločom te bežičnom mrežnom opremom

22.03.2018. 16:18
Webinar “Approaches to Assessment: Assessment for Learning“
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET u suradnji s Hrvatskim udruženjem profesora engleskog (HUPE) organizira webinar pod nazivom „Approaches to Assessment: Assessment for Learning“, koji će se održati u četvrtak, 29. ožujka 2018. godine od 19 do 20 sati. 

22.03.2018. 10:23
Scientix webinar: STEM week - what we can do?
U sklopu Scientix 3 projekta u srijedu, 28.03.2018., od 16 do 17 sati održat će se webinar pod nazivom STEM week - what we can do?

20.03.2018. 08:52
Održana radionica o izradi predstave i osnovama Robotskog kazališta lutaka
U subotu, 17. ožujka 2018. godine, u prostorijama HUB385 održana je radionica o izradi predstave i osnovama Robotskog kazališta lutaka. Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET organizirala je radionicu u suradnji s HUB385, LenTinTin Studios i udrugom Strive!.

19.03.2018. 08:51
Otvoren poziv za radove za 20. CARNET-ovu korisničku konferenciju CUC 2018
Otvaranjem poziva za radove započele su pripreme programa 20. CARNET-ove korisničke konferencije CUC 2018 koja će se pod nazivom "CUC20: Mreža ideja" od 21. do  23. studenoga održati u Konvencijskom centru Šibenik.

Raspored sati

Vremenik pismenih ispita

Informacije za roditelje

Radno vrijeme službi

Zvončari

Čakavski rječnik

Prijatelji

Lukin portal

Hrabri telefon

Na današnji dan

Portal edu.hr

Učilica

Prometna učilica

e- Lektira

online enciklopedija

Toni Milun

Tražilice

Google

Yahoo

Računi e-pošte

Carnet webmail

Gmail

Yahoo mail

Windows Live Hotmail

Freemail Net.hr

Slobodno vrijeme

Facebook     Twitter

You Tube

Iz našeg kraja

rijekadanas.com

korzo.net

Portali i e-novine

novilist.hr Jutarnji list.hr

tportal.hr Dnevnik.hr

Indeks.hr net.hr

 24sata.hr    Sportske novosti

Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 4. 2015.

Ukupno: 335068
Ovaj mjesec: 7063
Ovaj tjedan: 2396
Danas: 157
Školsko učenje

ŠKOLSKO UČENJE - složena psihička aktivnost kojom  učenik stječe nekim programom  propisano znanje;

 

 

UČENJE – sastoji se u usvajanju smislenog gradiva i u stjecanju psihičkih i psihomotornih vještina i navika;

  • psihička aktivnost,  racionalna organizacija učenja i u prvom redu psihološki  problem;
  • treba ga riješiti postavljajući dva osnovna pitanja:

 1. KAKO organizirati učenje da uz najmanje truda i  vremena se što više toga nauči i to znanje što dulje zadrži; 

 2. KAKO naučiti da naučeni materijal ne bude “mrtvi materijal”

                                

FAKTORI:  - pedagoške sposobnosti nastavnika, te 3 velike skupine faktora:

  • one koji zavise od onoga koji uči;
  • one koji zavise od okolnih prilika u kojima se uči;
  • one koji zavise od pomagala i tehnika uč.;

 

Svatko na temelju vlastitog iskustva zna da nešto puno brže i bolje nauči ako se voljno KONCENTRIRAMO (saberemo) – NAVIKA KONCENTRACIJE U RADU

 

 

USPJEŠNO UČENJE:

  1. INTERES ( s lakoćom pamtimo ono što nas zanima, privlači, veseli; on nam smanjuje zamor)
  2. IZBOR PREDMETA(  prema našim sklonostima i sposobnostima – svaki rad kojem ne vidimo smisao i ne znamo smisao, ne zanima nas i  težak je rad, rezultati su slabi;)
  3. psihičkom pripremom može se pobuditi zanimanje i prema onim predmetima koji nas na prvi pogled ne interesiraju, a SREDSTVO za to je JASNO postavljanje CILJA i pronalaženje SMISLA;
  4. POZITIVNE EMOCIJE– uvjerenje u uspjeh, sigurnost da ćemo započeto gradivo uspješno savladati, pomisao na zadovoljstvo koje ćemo imati kada dobijemo dobru ocjenu i sl.; treba se čuvati loših AUTOSUGESTIJA (malodušnosti, straha, sumnje u uspjeh, dojam da ne možemo;)
  5. SISTEMATSKA KONTROLA (MEHANIČKO – bez razumijevanja, SMISLENO učenje- jedino ono ima vrijednost)
  6. VANJSKI ČINIOCI
  7. TEHNIKE I POMAGALA: PLAN – dobro ga je izvjesiti na vidljivo mjesto kako bi djelovalo na našu savjest i u nama razvijao AUTODISCIPLINU i RED
  8. METODE:
  • GLOBALNA – ućenje većih cjelina namah;
  • FRAGMENTALNA –učenje dio po dio;
  • SLOŽENA– kombinacija prethodne dvije;

 

Kao i u svakom poslu tako i kod učenja radni uspjeh je u zakonitom odnosu prema:

 

TRAJANJU I TEMPU UČENJA-RADA:

  • npr. početna faza učenja je sporija i s najmanje učinkovitosti – poslije UVODNOG ugrijavanja efekt se povećava do max., a onda zbog umora rezultati se smanjuju ( u mahu ne učiti više od 1-2 sata)

 

PONAVLJANJE

  • način- odlučna važnost vremenskog razmaka među sukcesivnim ponavljanjem;
  • sam proces pamćenja ne dostiže svoj max. neposredno nakon samog učenja, nego kasnije;
  • na dva načina: 1. ponovno čitati sam tekst iz knjige

                                    2. samostalno obnavljanje gradiva bez pomoći;

 

ZABORAVLJANJE - s početka brže pa sve sporije ( u početku zaboravljamo relativno više nego kasnije u istom razdoblju; prvo ponavljanje nakon 4 dana, 10, 30 i 80 dana)

 

 

INDIVIDUALNO UČENJE: tempo rada je određen osobinama onoga koji uči;

 

 

KOLEKTIVNO UČENJE:

  • mogu se lakše savladati teže partije;
  • može se osvijetliti i prodiskutirati gradivo;
  • diskusija i uzajamno ispitivanje pozitivno djeluju na bistrenje pojmova i na vještinu jezičnog oblikovanja stečenih znanja;
  • konačno: rad u kružoku daje mogućnost svakom učeniku da omjeri svoje znanje sa svojim kolegama;
  • pobuđuje natjecanje i radni elan;

 

L. Kulaš-Jutrović, prof.

preskoči na navigaciju