- KOMUNIKACIJA je proces u kojemu ljudi prenose jedni drugima informacije, ideje, stavove i osjećaje. Riječi u komunikaciji predstavljaju samo mali dio izražajnih sposobnosti ljudi.
Mi komuniciramo i prenosimo poruke ne samo riječima, već i neverbalno: tonom, izrazom lica, stavom tijela, gestama.
Međusobno smo vezani komunikacijom; ono što činimo i govorimo utječe na druge ljude, ono što oni čine utječe na nas.
Najčešći oblik komunikacije je razgovor, a najbolji oblik razgovora je dijalog.
U dijalogu se obje strane međusobno čuju, uvažavaju i razmjenjuju stavove, mišljenja i osjećaje, te tako zajedno stvaraju novo znanje.
- OBITELJ je osnovna, najmanja i najprirodnija zajednica, u kojoj su članovi povezani zajedničkim životom, poštovanjem i ljubavlju. Dijete odrasta u njoj. Roditelji vole svoje dijete i uglavnom se misli da se to samo po sebi razumije. Međutim, često je ljubav težak i naporan rad.
Stalno i neprekidno treba raditi na sebi, usavršavati i ispravljati vlastite postupke prema sebi i prema djetetu.
- AUTORITET JE nužan za pravilan razvoj djeteta.
- AUTORITET N I J E prisila i primjena moći.
- AUTORITET JE utjecajna snaga kojom roditelj djetetu pokazuje koje je ponašanje prihvatljivo i zdravo, a koje nije.
Poduka se u velikoj mjeri odvija i pružanjem osobnog primjera poželjnog ponašanja. Pokazivanje je djelotvornije od poučavanja.
- POVJERENJE se razvija na temelju iskustva, kada dijete doživljava da mu roditelj želi pomoći, a ne povrijediti ga.
Na primjer: dobije li dijete lošu ocjenu u školi, ono će o njoj šutjeti ako vjeruje da će ga roditelj kazniti, kritizirati, omalovažavati, uspoređivati s drugima, držati mu propovijedi. Dijete će pričati o lošoj ocjeni ukoliko doživljava da ga roditelji prihvaćaju i s tom jedinicom, da slušaju i razumiju njegove osjećaje, da mu žele dobro.
Kada je dijete školske dobi iznimno je važna suradnja roditelja i škole. Na žalost, ponekad roditelji izbjegavaju susret sa školom kad nastupe teškoće ili prebacuju krivnju na društvo, školu. Iznimno je važno u tom trenutku djetetu pružiti potporu i pomoći mu.
- Uključiti postupno dijete u OBITELJSKE RAZGOVORE u kojima se razgovara o zajedničkim temama, događanjima, donosite zajedničke zaključke i odluke. Naravno, treba paziti na primjerenost! Na taj način potičemo osjećaj samopouzdanja i samopoštovanja, jer je dijete uvažavano kao bitan dio obiteljske cjeline.
- Baš kao i odrasli, i djeca imaju potrebu osjećati se vrijednima. Važno je da imaju ZADAĆE i DUŽNOSTI ponajprije u kućanstvu, koje imaju smisao za obitelj, tu pomoć trebati cijeniti, ona vam je potrebna.
- Vaša djeca stasaju u mlade ljude. Koliko su spremni svoje dileme i probleme podijeliti s vama, u dobrom dijelu će ovisiti o vašem međusobnom odnosu, povjerenju i načinu na koji komunicirate. Dobro ih slušajte – VJEŽBAJTE SLUŠANJE! Osluškujte što vas žele pitati, a možda to ne čine. Razgovarajte s njima.
Jasna Sandalj, pedagoginja
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učenicima, učiteljim... |
Sigurnost i zaštita ... |
Kazališta u Rijeci |
> Hrvatsko narodno kaz... |
> Gradsko kazalište lu... |
> Hrvatski kulturni do... |
> Kulturni centar Kalv... |
Muzeji u Rijeci |
> Muzej grada Rijeke |
> Muzej moderne i suvr... |
> Prirodoslovni muzej ... |
> Pomorski i povijesni... |
> Peek & Poke - Retro ... |
> Državni arhiv u Rijeci |
Galerije u Rijeci |
e-časopisi |