preskoči na sadržaj

Osnovna škola Turnić Rijeka

Login
ŠKOLA za život

e-Dnevnik

Kalendar
« Listopad 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Grad Rijeka

Anketa
Vaš omiljen predmet je:

















Carnet
Novosti i press kutak :: Novosti :: Vijesti
24.09.2018. 14:45
Objavljen preliminarni program 20. CARNET-ove korisničke konferencije CUC 2018
Objavljen je preliminarni program 20. CARNET-ove korisničke konferencije CUC 2018 koja će se pod nazivom “CUC20: mreža ideja” održati od 21. do 23. studenoga 2018. godine u Konvencijskom centru Šibenik.

19.09.2018. 14:56
U okviru CECIIS-a održan Dan e-Škola
Na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu započela je trodnevna znanstvena konferencija posvećena informacijskim i inteligentnim sustavima - CECIIS 2018.

29.08.2018. 10:24
Webinar za učenike i roditelje: analitike učenja u e-Školama
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET organizira webinar na temu sustava za analitike učenja koji je osmišljen u okviru pilot projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“.

28.08.2018. 13:51
Pilot projektom e-Škole značajno povećana digitalna zrelost 10 posto hrvatskih škola
Povećanje razine digitalne zrelosti 10 posto hrvatskih osnovnih i srednjih škola glavni je rezultat uspješno završenog pilot projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ kojeg je Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET započela s partnerima 2015. godine. 

02.08.2018. 13:06
Pilot projektom e-Škole započela digitalna transformacija škola u Hrvatskoj
Škole koje sudjeluju u CARNET-ovom pilot projektu "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola" značajno su napredovale u primjeni digitalnih tehnologija, pokazuju rezultati završnog vrednovanja digitalne zrelosti škola koje su CARNET i Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu (FOI), akademski partner na projektu, proveli u razdoblju od veljače do travnja ove godine.

18.07.2018. 12:28
Svečano potpisan Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za strateški projekt Hrvatski znanstveni i obrazovni oblak (HR-ZOO)
U srijedu, 18. srpnja 2018. godine u Ministarstvu znanosti i obrazovanja potpisan je Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za strateški projekt „Hrvatski znanstveni i obrazovni oblak (HR-ZOO)", referentnog broja KK.01.1.1.08.0001, u okviru „Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. -2020."

02.07.2018. 10:31
Ministarstvo znanosti i obrazovanja, CARNET i UNESCO surađuju u pripremi Strategije digitalne zrelosti škola
U sklopu provedbe projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)“ u Zagrebu se, od 2. do 4. srpnja 2018. godine, održava posljednja radionica Povjerenstva za izradu Strategije digitalne zrelosti škola. Radionicu organizira Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET kao nositelj pilot projekta e-Škole, u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja te stručnjacima iz UNESCO-a.

02.07.2018. 09:43
Webinar: Život Engleskog jezika u Školi za život
Ministarstvo znanosti i obrazovanja, u suradnji s Hrvatskom akademskom i istraživačkom mrežom - CARNET i i Hrvatskim udruženjem profesora engleskog, organizira webinar pod nazivom Život Engleskog jezika u Školi za Život. Webinar će se održati u ponedjeljak, 9. srpnja 2018. godine od 20 do 21 sat. 

20.06.2018. 15:01
Uspješno proveden projekt “Jačanje kapaciteta za razvoj i reviziju CARNET-ovih usluga vezanih uz primjenu IKT-a u obrazovanju”
U okviru programa Erasmus+ proveden je projekt pod nazivom “Jačanje kapaciteta za razvoj i reviziju CARNET-ovih usluga vezanih uz primjenu IKT-a u obrazovanju” u sklopu kojeg su ostvarene četiri mobilnosti, od čega su dva strukturirana tečaja i dva promatranja rada u inozemstvu ( Job shadowing ). Na mobilnostima je sudjelovalo četvero djelatnika CARNET-a, Tina Marković, Ana Orlović, Gordana Jugo i Ivica Matotek

15.06.2018. 14:43
Objavljena "Nacionalna taksonomija računalno-sigurnosnih incidenata"
U okviru provedbe projekta GrowCERT izrađena je “Nacionalna taksonomija računalno-sigurnosnih incidenata” nastala temeljem  Akcijskog plana za provedbu Nacionalne strategije kibernetičke sigurnosti . 

Raspored sati

Vremenik pismenih ispita

Informacije za roditelje

Radno vrijeme službi

Zvončari

Čakavski rječnik

Prijatelji

Lukin portal

Hrabri telefon

Na današnji dan

Portal edu.hr

Učilica

Prometna učilica

e- Lektira

online enciklopedija

Toni Milun

Tražilice

Google

Yahoo

Računi e-pošte

Carnet webmail

Gmail

Yahoo mail

Windows Live Hotmail

Freemail Net.hr

Slobodno vrijeme

Facebook     Twitter

You Tube

Iz našeg kraja

rijekadanas.com

korzo.net

Portali i e-novine

novilist.hr Jutarnji list.hr

tportal.hr Dnevnik.hr

Indeks.hr net.hr

 24sata.hr    Sportske novosti

Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 4. 2015.

Ukupno: 399861
Ovaj mjesec: 12374
Ovaj tjedan: 2378
Danas: 51
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Projekni dan - Mislim što jedem!
Autor: Andreja Banjavčić Grudić, 27. 11. 2017.

Želeći probuditi svijest mladih o tome što i kako jedu, organizirali smo projektni dan pod nazivom Mislim što jedem kroz satove biologije, kemije, matematike, fizike, povijesti, likovne kulture i talijanskog jezika.


 

Zdrava prehrana je ona prehrana koja zadovoljava optimalan unos hranjivih i zaštitnih tvari potrebnih za normalan rad našeg organizma. Puno puta nam se dogodi da preskočimo neki obrok pa posegnemo za prvom namirnicom koja nam padne pod ruku kako bismo si osigurali potrebnu energiju za rad. Mislimo li  pritom  što jedemo? Vrlo rijetko. To najčešće bude neka čokoladica, pecivo ili grickalice. Ako se to pretvori u rutinu, naš organizam počinje stvarati zalihe u vidu masnih naslaga što rezultira nakupljanjem suvišnih kilograma, usporavanjem metabolizma i kroničnim umorom.

Osim nepotrebnih kalorija, u organizam unosimo razne štetne kemijske spojeve, a da toga uopće nismo svjesni. Kako bi se hrani poboljšao okus i produžio rok trajanja dodaju se razni aditivi, arome I konzervansi. Te tvari se označuju E-brojevima i možemo ih iščitati na omotu namirnica. Ako u internetsku tražilicu utipkamo npr. E220 saznat ćemo da je to sumporov dioksid, plin koji među ostalim nastaje i sagorijevanjem fosilnih goriva. Kad bismo se upitali želimo li ga svakodnevno konzumirati, naravno da bi naš odgovor bio negacijski. No ipak,  konzumiramo ga svakodnevno u velikim količinama, jer je on najčešće korišteni konzervans u prehrambenoj industriji.

Kako bismo to izbjegli potrebno je jesti redovito, raznovrsno i umjereno te što više domaće uzgojeno i kod kuće pripremljeno.

Projektni dan je započeo u učionici fizike. Profesor je učenike dočekao sa raznim vrstama kruha. Njihov zadatak je bio odrediti gustoću kruha na temelju određenih volumena i izvagane mase odrezanih kvadrova. Radili su u grupama po troje učenika. Nakon grupnog rada rezultate su zabilježili na ploču, donijeli zaključke i zasladili se komadićima kruha.

 

 

 

Zatim su pohitali prema učionici biologije i kemije, gdje su ih dočekale namirnice za izradu kruha. Zamijesili su tijesto za pizzu prema danom receptu i pustili ga da "odmori".  Zatim su ga razvaljali, namazali kečapom i rasporedili omiljene namirnice po tijestu. Pripremljene pizze spekli su u pećnici, arome su se prožele i degustacija je mogla započeti. Učenici su se upoznali sa jednostaničnom gljivom kvascem, pojmom vrenje, raznim kemijskim spojevima koje nalazimo u hrani te ponovili što to znači pravilno se hraniti.

 

 

 

 

Priču o kruhu nastavili su na satu likovne kulture. Kao što su im za izradu kruha i peciva bili potrebni nezaobilazni sastojci poput brašna, vode, mlijeka, soli i kvasca, na isti su način učenici pristupili i likovnom zadatku – stvorili su krušne proizvode od njihovih sastojaka. Kako? Koristeći se crnim tušem i flomasterima učenici su, ispisivajući navedene sastojke, nacrtali promatranjem kruha i peciva. Tako su izražavajući se pismom stvorili tonske crteže.

 

 

 

 

Na satu matematike učenici su primjenjivali stečeno znanje iz proporcionalnih veličina. Dobili su zadatak da se koriste zadanim normativom za četiri osobe, napišu potrebnu količinu namirnica za 5 slijedova jela: hladno predjelo, toplo predjelo, glavno jelo, kolač i desert za 144 osobe. Radili su u grupama po četiri učenika, a na kraju su međusobno uspoređivali rezultate. Zadatak su rješavali u vedrom raspoloženju i uspješno došli do točnih rezultata.

Nakon matematike, na satu povijesti zaronili su u povijesni pregled pojave kruha i njegov razvoj kroz stoljeća. Nakon pročitanih tekstova napravili su lentu vremena, upisali značajne godine i otkrića. Zatim su se učenici uživili u pojedino razdoblje i napisali scenarije pekara iz pojedinog vremena. 

 

 

 

Na satu talijanskog jezika proučili su povijest pizze, njezin nastanak i zašto se najpoznatija zove margerita.

 

 

Sati su toliko brzo proletjeli da se učenici nisu niti okrenuli, a već je bilo vrijeme za kraj zanimljivog dana i zasluženi odmor kod kuće. Učenici su školu napustili ponosni, siti, zadovoljni i samosvjesniji.

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju