preskoči na sadržaj

Osnovna škola Turnić Rijeka

Login
e-Dnevnik

Kalendar
« Svibanj 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Grad Rijeka

Anketa
Vaš omiljen predmet je:

















Carnet
Novosti i press kutak :: Novosti :: Vijesti
24.05.2018. 11:45
Dodjela nagrada pobjedničkim scenarijima CARNET-ovog natjecanja „Lektira na pozornici robotskog kazališta“
U subotu, 26. svibnja 2018. godine, u 11 sati u I. tehničkoj školi Tesla, održat će se svečana dodjela nagrada pobjednicima CARNET-ovog natjecanja „Lektira na pozornici robotskog kazališta“ . Pozivamo sve sudionike natjecanja, ali i sve zainteresirane za ovaj uspješan projekt da se pridruže i sudjeluju na svečanoj dodjeli nagrada koju će voditi glumac Bojan Navojec.

22.05.2018. 15:35
CARNET na Znanstvenom pikniku 2018.
Sedmi po redu Znanstveni piknik održat će se od 25. do 27. svibnja 2018. godine na jezeru Jarun (Otok Univerzijade) u Zagrebu, pod visokim pokroviteljstvom Ureda Predsjednice Republike Hrvatske, Ministarstva znanosti i obrazovanja te Grada Zagreba.  

21.05.2018. 13:46
Scientix webinar: „An introduction to Scientix and eTwinning“
U sklopu Scientix 3 projekta u utorak, 22. svibnja 2018. godine, u 18.00 sati održat će se webinar pod nazivom „An introduction to Scientix and eTwinning“.

16.05.2018. 14:12
CARNET otvorio pet Regionalnih obrazovnih centara širom Hrvatske
Gradovi Varaždin, Zagreb, Osijek, Rijeka i Split od danas su bogatiji za nove, moderne Regionalne obrazovne centre (ROC-eve). Centre je otvorila Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET u sklopu provedbe pilot projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“, a vrijednost ove investicije iznosi 3,6 milijuna kuna.

16.05.2018. 12:44
Objavljeni su pobjednici CARNET-ovog natjecanja „Lektira na pozornici robotskog kazališta“
Objavljeni su pobjednici CARNET-ovog natjecanja „Lektira na pozornici robotskog kazališta“. Na natjecanje je bilo prijavljeno 16 scenarija, a tri najbolja scenarija koja su osvojila Robotsko kazalište lutaka dolaze iz Kamenice, Petrinje i Siska.

15.05.2018. 15:25
15. svibnja 2018. godine prestaje s radom usluga e-Knjižnica
Obavještavamo sve korisnike CARNET-ove usluge e-Knjižnica da ista dana 15. svibnja 2018. godine prestaje s radom. Svi sadržaji prebačeni su u Edutorij odakle su i dalje dostupni svima zainteresiranima. 

04.05.2018. 12:13
Kineska delegacija u posjetu CARNET-u
U četvrtak 3. svibnja 2018. godine u prostorijama CARNET-a održan je sastanak s kineskom delegacijom BAST-a (Bejinig Assoociation for Science and Technology) iz glavnog grada Pekinga.

20.04.2018. 13:17
Objavljen Priručnik za primjenu i izradu e-Škole scenarija poučavanja
Osposobljavanje nastavnika i sustavna edukacija za korištenje tehnologije u obrazovanju jedan je od najvažnijih zadataka pilot projekta "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola" kojeg provodi Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET.

18.04.2018. 13:36
CARNET uživo prenosi predavanje o medijskoj pismenosti i lažnim vijestima
Predavanje i radionicu pod nazivom “Zašto je važna (novo)medijska pismenost: primjer lažnih vijesti”, koja se u četvrtak, 19. travnja 2018. godine, od 11 sati i 25 minuta održava u Osijeku, može se uživo pratiti na CARNET-ovoj platformi Meduza.

09.04.2018. 09:34
CARNET dovodi više od 300 inovativnih ravnatelja i profesora u Zadar
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET u suradnji sa Sveučilištem u Zadru organizira 10. i 11. travnja peti po redu skup Suvremene tehnologije u obrazovanju – STO 2018

Raspored sati

Vremenik pismenih ispita

Informacije za roditelje

Radno vrijeme službi

Zvončari

Čakavski rječnik

Prijatelji

Lukin portal

Hrabri telefon

Na današnji dan

Portal edu.hr

Učilica

Prometna učilica

e- Lektira

online enciklopedija

Toni Milun

Tražilice

Google

Yahoo

Računi e-pošte

Carnet webmail

Gmail

Yahoo mail

Windows Live Hotmail

Freemail Net.hr

Slobodno vrijeme

Facebook     Twitter

You Tube

Iz našeg kraja

rijekadanas.com

korzo.net

Portali i e-novine

novilist.hr Jutarnji list.hr

tportal.hr Dnevnik.hr

Indeks.hr net.hr

 24sata.hr    Sportske novosti

Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 4. 2015.

Ukupno: 350222
Ovaj mjesec: 11734
Ovaj tjedan: 2510
Danas: 311
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Projekni dan - Mislim što jedem!
Autor: Andreja Banjavčić Grudić, 27. 11. 2017.

Želeći probuditi svijest mladih o tome što i kako jedu, organizirali smo projektni dan pod nazivom Mislim što jedem kroz satove biologije, kemije, matematike, fizike, povijesti, likovne kulture i talijanskog jezika.


 

Zdrava prehrana je ona prehrana koja zadovoljava optimalan unos hranjivih i zaštitnih tvari potrebnih za normalan rad našeg organizma. Puno puta nam se dogodi da preskočimo neki obrok pa posegnemo za prvom namirnicom koja nam padne pod ruku kako bismo si osigurali potrebnu energiju za rad. Mislimo li  pritom  što jedemo? Vrlo rijetko. To najčešće bude neka čokoladica, pecivo ili grickalice. Ako se to pretvori u rutinu, naš organizam počinje stvarati zalihe u vidu masnih naslaga što rezultira nakupljanjem suvišnih kilograma, usporavanjem metabolizma i kroničnim umorom.

Osim nepotrebnih kalorija, u organizam unosimo razne štetne kemijske spojeve, a da toga uopće nismo svjesni. Kako bi se hrani poboljšao okus i produžio rok trajanja dodaju se razni aditivi, arome I konzervansi. Te tvari se označuju E-brojevima i možemo ih iščitati na omotu namirnica. Ako u internetsku tražilicu utipkamo npr. E220 saznat ćemo da je to sumporov dioksid, plin koji među ostalim nastaje i sagorijevanjem fosilnih goriva. Kad bismo se upitali želimo li ga svakodnevno konzumirati, naravno da bi naš odgovor bio negacijski. No ipak,  konzumiramo ga svakodnevno u velikim količinama, jer je on najčešće korišteni konzervans u prehrambenoj industriji.

Kako bismo to izbjegli potrebno je jesti redovito, raznovrsno i umjereno te što više domaće uzgojeno i kod kuće pripremljeno.

Projektni dan je započeo u učionici fizike. Profesor je učenike dočekao sa raznim vrstama kruha. Njihov zadatak je bio odrediti gustoću kruha na temelju određenih volumena i izvagane mase odrezanih kvadrova. Radili su u grupama po troje učenika. Nakon grupnog rada rezultate su zabilježili na ploču, donijeli zaključke i zasladili se komadićima kruha.

 

 

 

Zatim su pohitali prema učionici biologije i kemije, gdje su ih dočekale namirnice za izradu kruha. Zamijesili su tijesto za pizzu prema danom receptu i pustili ga da "odmori".  Zatim su ga razvaljali, namazali kečapom i rasporedili omiljene namirnice po tijestu. Pripremljene pizze spekli su u pećnici, arome su se prožele i degustacija je mogla započeti. Učenici su se upoznali sa jednostaničnom gljivom kvascem, pojmom vrenje, raznim kemijskim spojevima koje nalazimo u hrani te ponovili što to znači pravilno se hraniti.

 

 

 

 

Priču o kruhu nastavili su na satu likovne kulture. Kao što su im za izradu kruha i peciva bili potrebni nezaobilazni sastojci poput brašna, vode, mlijeka, soli i kvasca, na isti su način učenici pristupili i likovnom zadatku – stvorili su krušne proizvode od njihovih sastojaka. Kako? Koristeći se crnim tušem i flomasterima učenici su, ispisivajući navedene sastojke, nacrtali promatranjem kruha i peciva. Tako su izražavajući se pismom stvorili tonske crteže.

 

 

 

 

Na satu matematike učenici su primjenjivali stečeno znanje iz proporcionalnih veličina. Dobili su zadatak da se koriste zadanim normativom za četiri osobe, napišu potrebnu količinu namirnica za 5 slijedova jela: hladno predjelo, toplo predjelo, glavno jelo, kolač i desert za 144 osobe. Radili su u grupama po četiri učenika, a na kraju su međusobno uspoređivali rezultate. Zadatak su rješavali u vedrom raspoloženju i uspješno došli do točnih rezultata.

Nakon matematike, na satu povijesti zaronili su u povijesni pregled pojave kruha i njegov razvoj kroz stoljeća. Nakon pročitanih tekstova napravili su lentu vremena, upisali značajne godine i otkrića. Zatim su se učenici uživili u pojedino razdoblje i napisali scenarije pekara iz pojedinog vremena. 

 

 

 

Na satu talijanskog jezika proučili su povijest pizze, njezin nastanak i zašto se najpoznatija zove margerita.

 

 

Sati su toliko brzo proletjeli da se učenici nisu niti okrenuli, a već je bilo vrijeme za kraj zanimljivog dana i zasluženi odmor kod kuće. Učenici su školu napustili ponosni, siti, zadovoljni i samosvjesniji.

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju