preskoči na sadržaj

Osnovna škola Turnić Rijeka

Login
ŠKOLA za život

e-Dnevnik

Kalendar
« Siječanj 2019 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Grad Rijeka

Anketa
Vaš omiljen predmet je:

















Carnet
Novosti i press kutak :: Novosti :: Vijesti
21.12.2018. 12:24
Potpisan Sporazum o suradnji između CARNET-a i Inovacijskog centra Nikola Tesla
U četvrtak, 20. prosinca 2018. godine potpisan je Sporazum o suradnji između CARNET-a i Inovacijskog centra Nikola Tesla (ICENT).  

07.12.2018. 15:30
Održan Strateški forum o digitalnom sazrijevanju škola
U organizaciji Hrvatske akademske i istraživačke mreže – CARNET i Ministarstva znanosti i obrazovanja, održan je Strateški forum pod nazivom "Digitalno sazrijevanje škola". Na Forumu su uz pomoćnicu ministrice znanosti i obrazovanja, prof. Lidiju Kralj sudjelovali i Ádám Horváth iz mađarskog Centra za digitalnu pedagogiju i metodologiju i Borut Čampelj iz Ministarstva obrazovanja, znanosti i sporta u Sloveniji.

04.12.2018. 09:01
Najava: Strateški forum "Digitalno sazrijevanje škola"
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja organizira Strateški forum pod nazivom "Digitalno sazrijevanje škola", koji će se održati u srijedu, 5. prosinca 2018. godine s početkom u 15 sati u prostorijama Ministarstva znanosti i obrazovanja. 

03.12.2018. 08:40
NATO vježba "Cyber Coalition 2018"
Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET sudjelovala je u jedanaestoj po redu NATO vježbi zaštite NATO i nacionalnih računalnih sustava pod nazivom "Cyber Coalition 2018". 

26.11.2018. 13:51
Završila jubilarna 20. CARNET-ova konferencija CUC
“Budućnost je digitalna no potrebno je istovremeno snažno razvijati i neke druge vještine. Koje? Vještine budućnosti. Vještine koje je najteže naći na tržištu rada. To su one vještine koje ne mogu izvoditi strojevi: problem-solving vještine, kreativnost i inovativnost, prilagodljivost, vodstvo, emocionalna inteligencija.”

15.11.2018. 15:35
CUC 2018: Mreža ideja – sve što trebate znati o novim tehnologijama i digitalnom društvu
Znate li kojih je sedam načina da propadnete kao WiFi stručnjak? Jesu li roboti već u našim školama? Što kad aplikacije koje koristimo više nisu besplatne? Kako potrošiti 10.160.430.000,00 kuna? Kako napisati STEM priču? Kako isprintati molekulu DNA na 3D printeru?

14.11.2018. 11:22
Započela provedba pilot projekta CRISS u osnovnim i srednjim školama Hrvatske
U rujnu 2018. godine započela je provedba onsite pilot projekta CRISS koji se odvija u okviru programa Europske unije za istraživanja i inovacije OBZOR 2020 i ima za svrhu razvoj i pilot implementaciju digitalne platforme za stjecanje, vrednovanje i certifikaciju digitalnih kompetencija učenika. 

05.11.2018. 10:07
Poziv na predstavljanje: Stare lektire u novome ruhu
U okviru Informativnog utorka, CARNET će predstaviti 72 nove inačice e-Lektira koje su objavljene na istoimenom portalu. Predstavljanje će se održati u utorak, 6. studenoga 2018. godine, u 10 sati u prostoru Gradske knjižnice na Starčevićevom trgu 4.

31.10.2018. 12:50
Održan okrugli stol "Ususret europskoj godini kibernetičke sigurnosti“
Prijevare putem interneta, računalne ucjene (ransomware), socijalni inženjering (phishing) i lažne vijesti (fakenews) samo su neke od tema o kojima se raspravljalo jučer na okruglom stolu "Ususret europskoj godini kibernetičke sigurnosti“ u organizaciji Hrvatske akademske i istraživačke mreže – CARNET, a u sklopu Europskog mjeseca kibernetičke sigurnosti. 

25.10.2018. 12:17
Otvorene prijave na CUC 2018
Prijave na 20. CARNET-ovu korisničku konferenciju CUC 2018 su OTVORENE i traju do 5. studenoga u 23:59 sati. 

Raspored sati

Vremenik pismenih ispita

Informacije za roditelje

Radno vrijeme službi

Zvončari

Čakavski rječnik

Prijatelji

Lukin portal

Hrabri telefon

Na današnji dan

Portal edu.hr

Učilica

Prometna učilica

e- Lektira

online enciklopedija

Toni Milun

Tražilice

Google

Yahoo

Računi e-pošte

Carnet webmail

Gmail

Yahoo mail

Windows Live Hotmail

Freemail Net.hr

Slobodno vrijeme

Facebook     Twitter

You Tube

Iz našeg kraja

rijekadanas.com

korzo.net

Portali i e-novine

novilist.hr Jutarnji list.hr

tportal.hr Dnevnik.hr

Indeks.hr net.hr

 24sata.hr    Sportske novosti

Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 4. 2015.

Ukupno: 449404
Ovaj mjesec: 7223
Ovaj tjedan: 2824
Danas: 644
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Projekni dan - Mislim što jedem!
Autor: Andreja Banjavčić Grudić, 27. 11. 2017.

Želeći probuditi svijest mladih o tome što i kako jedu, organizirali smo projektni dan pod nazivom Mislim što jedem kroz satove biologije, kemije, matematike, fizike, povijesti, likovne kulture i talijanskog jezika.


 

Zdrava prehrana je ona prehrana koja zadovoljava optimalan unos hranjivih i zaštitnih tvari potrebnih za normalan rad našeg organizma. Puno puta nam se dogodi da preskočimo neki obrok pa posegnemo za prvom namirnicom koja nam padne pod ruku kako bismo si osigurali potrebnu energiju za rad. Mislimo li  pritom  što jedemo? Vrlo rijetko. To najčešće bude neka čokoladica, pecivo ili grickalice. Ako se to pretvori u rutinu, naš organizam počinje stvarati zalihe u vidu masnih naslaga što rezultira nakupljanjem suvišnih kilograma, usporavanjem metabolizma i kroničnim umorom.

Osim nepotrebnih kalorija, u organizam unosimo razne štetne kemijske spojeve, a da toga uopće nismo svjesni. Kako bi se hrani poboljšao okus i produžio rok trajanja dodaju se razni aditivi, arome I konzervansi. Te tvari se označuju E-brojevima i možemo ih iščitati na omotu namirnica. Ako u internetsku tražilicu utipkamo npr. E220 saznat ćemo da je to sumporov dioksid, plin koji među ostalim nastaje i sagorijevanjem fosilnih goriva. Kad bismo se upitali želimo li ga svakodnevno konzumirati, naravno da bi naš odgovor bio negacijski. No ipak,  konzumiramo ga svakodnevno u velikim količinama, jer je on najčešće korišteni konzervans u prehrambenoj industriji.

Kako bismo to izbjegli potrebno je jesti redovito, raznovrsno i umjereno te što više domaće uzgojeno i kod kuće pripremljeno.

Projektni dan je započeo u učionici fizike. Profesor je učenike dočekao sa raznim vrstama kruha. Njihov zadatak je bio odrediti gustoću kruha na temelju određenih volumena i izvagane mase odrezanih kvadrova. Radili su u grupama po troje učenika. Nakon grupnog rada rezultate su zabilježili na ploču, donijeli zaključke i zasladili se komadićima kruha.

 

 

 

Zatim su pohitali prema učionici biologije i kemije, gdje su ih dočekale namirnice za izradu kruha. Zamijesili su tijesto za pizzu prema danom receptu i pustili ga da "odmori".  Zatim su ga razvaljali, namazali kečapom i rasporedili omiljene namirnice po tijestu. Pripremljene pizze spekli su u pećnici, arome su se prožele i degustacija je mogla započeti. Učenici su se upoznali sa jednostaničnom gljivom kvascem, pojmom vrenje, raznim kemijskim spojevima koje nalazimo u hrani te ponovili što to znači pravilno se hraniti.

 

 

 

 

Priču o kruhu nastavili su na satu likovne kulture. Kao što su im za izradu kruha i peciva bili potrebni nezaobilazni sastojci poput brašna, vode, mlijeka, soli i kvasca, na isti su način učenici pristupili i likovnom zadatku – stvorili su krušne proizvode od njihovih sastojaka. Kako? Koristeći se crnim tušem i flomasterima učenici su, ispisivajući navedene sastojke, nacrtali promatranjem kruha i peciva. Tako su izražavajući se pismom stvorili tonske crteže.

 

 

 

 

Na satu matematike učenici su primjenjivali stečeno znanje iz proporcionalnih veličina. Dobili su zadatak da se koriste zadanim normativom za četiri osobe, napišu potrebnu količinu namirnica za 5 slijedova jela: hladno predjelo, toplo predjelo, glavno jelo, kolač i desert za 144 osobe. Radili su u grupama po četiri učenika, a na kraju su međusobno uspoređivali rezultate. Zadatak su rješavali u vedrom raspoloženju i uspješno došli do točnih rezultata.

Nakon matematike, na satu povijesti zaronili su u povijesni pregled pojave kruha i njegov razvoj kroz stoljeća. Nakon pročitanih tekstova napravili su lentu vremena, upisali značajne godine i otkrića. Zatim su se učenici uživili u pojedino razdoblje i napisali scenarije pekara iz pojedinog vremena. 

 

 

 

Na satu talijanskog jezika proučili su povijest pizze, njezin nastanak i zašto se najpoznatija zove margerita.

 

 

Sati su toliko brzo proletjeli da se učenici nisu niti okrenuli, a već je bilo vrijeme za kraj zanimljivog dana i zasluženi odmor kod kuće. Učenici su školu napustili ponosni, siti, zadovoljni i samosvjesniji.

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju